jak zgłosić szkodę
FILMY

Zgłoszenie szkody – na co należy zwrócić uwagę przy zgłaszaniu szkody z Waszego ubezpieczenia?

 

Zgłoszenie szkody – na co należy zwrócić uwagę?

Zgłoszenie szkody na co zwrócić uwagę przy zgłaszaniu szkody z Waszego ubezpieczenia?

Jak uniknąć stresu podczas zgłaszania szkody?

Jak podchodzi do tego co mówicie zgłaszając szkodę Towarzystwo Ubezpieczeń gdzie wykupiliście ubezpieczenie?

Nie będę oceniać samego przebiegu procesu likwidacji szkody oraz nie będę oceniać sposobu w jaki dane towarzystwo to robi. Nie jest to moja to rola ponieważ chce wam przybliżyć sam proces zgłaszania szkody…

Moja codzienna praca to nie tylko doradzanie przy wyborze ubezpieczenia ale i wsparcie w momencie likwidacji Waszej szkody.

A więc przechodząc do rzeczy:

Czy pamiętacie swoją szkodę ubezpieczeniową? Likwidowaliście szkodę w mieszkaniu lub waszym aucie? Pamiętacie jaki stres Wam towarzyszył?

Zacznijmy od tego stresu.:)

Na zgłoszenie szkody zgodnie z kodeksem cywilnym mamy 3 lata. I dokładnie tyle jest na przedawnienie roszczeń z tytułu szkody czyli po tym czasie już marne szanse na odzyskanie odszkodowania.

3 lata to długo prawda? Jednak nie jest tak łatwo ponieważ żeby prawidłowo zgłosić Waszą szkodę. W praktyce danego Towarzystwa szkody na Waszym majątku czyli ubezpieczenia mieszkania czy domu macie kilka dni od 3 do 14.

Czy to oznacza, że nie możecie zgłosić szkody na mieszkaniu po tym terminie? Oczywiście że możecie.

Jednak zwrócicie uwagę na to , że z czasem możecie coraz mniej pamiętać i szczegóły zdarzenia zaczną się Wam zacierać przez co dane towarzystwo nie otrzyma od was wystarczającej informacji żeby skutecznie zlikwidować waszą szkodę. Co będzie gdy ubezpieczyciel zacznie zadawać pytania dotyczące zalania w mieszkaniu a wy będziecie odpowiadać ze nie pamiętacie lub nie wiecie? Wiecie co się stanie wtedy? Pojawią się problemy z szybkością likwidacji waszej szkody, z wielkością odszkodowania no bo przecież jest mało danych na podstawie których można wycenić taką szkodę a nawet odmowa wypłaty odszkodowania. Tak to też się zdarza.

Wracając do tego stresu to właśnie czas zgłoszenia najbardziej na niego działa.

Ja osobiście doradzam klientom uspokojenie emocji, wypicie herbatki wyciszającej. Dopiero wtedy na 2 lub 3 czy 4 dzień zgłoszenie tej szkody bo nadal dokładnie ją pamiętamy.

Zanim zadzwonicie na infolinię warto przygotować sobie nr waszej polisy i zastanowić się nad tym jakie okoliczności miały miejsce przy tym wydarzeniu.

Warto i do tego zachęcam moich klientów zrobić zdjęcie uszkodzeń bo być może Ubezpieczyciel poprosi o nie i przyspieszą proces likwidacji waszej szkody.

Zadzwoń na infolinię i opowiedz co się stało starając się możliwie wiernie odwzorować znane tobie fakty i okoliczności tej szkody.

Przeczytaj więcej na https://www.facebook.com/ubezpieczeniapuls/

I tutaj uwaga!

80% szkód zgłoszonych do ubezpieczyciela z tytułu np.: zalania czy innych drobnych uszkodzeń likwidowane jest w sposób uproszczony. Czyli nie musicie czekać na likwidatora ponieważ wysłaliście do ubezpieczyciela zdjęcia które wykonaliście opisaliście szczegółowo samą szkodę co spowodowało że Ubezpieczyciel zaczął likwidować waszą szkodę uproszczoną ścieżką czyli na bazie waszego zgłoszenia, opisu i zdjęć wypłaca wam pieniądze, na konto. I nie czekacie wtedy na likwidatora.

Pamiętajcie, że im więcej szczegółów podacie , zdjęć zrobicie tym lepiej będzie wyceniona wasza szkoda i będziecie bardziej zadowoleni, z odszkodowania.

Nie polecam opowiadanie ubezpieczycielowi że zalało wam pokój ale nie pamiętacie czy to pokój dziecka czy sypialnia a może to była kuchnia, nie pamiętacie czy zalało podłogę w rogu czy całą.. Tego typu odpowiedzi wydłuż a proces likwidacji waszej szkody i spowodują że towarzystwo wyśle do was likwidatora co często wydłuża się w czasie.

Często warto rozważyć zgłoszenie szkody jeszcze przed urlopem ponieważ może się okazać że ubezpieczyciel udzieli wam cennych wskazówek co do zabezpieczenia miejsca szkody albo

Zgłoszenie szkody, Pamiętaj że…

Dzięki twoim informacjom ubezpieczyciel dostosuje tryb likwidacji szkody do określonej szkody.

Czyli np.: masz uszkodzony błotnik to jedz do warsztatu i nie czekaj na oględziny.

Po zgłoszeniu szkody w wielu towarzystwach otrzymujecie opiekuna waszej szkody i likwidatora do bezpośredniej obsługi. Tak np. ma ERGO Hestia.

Temat zgłoszenia szkody jest najbardziej stresującym z perspektywy moich klientów momentem. Kolejnym jest otrzymanie decyzji o odszkodowaniu. I tutaj ważne, że decyzja o waszym odszkodowaniu zależy najbardziej od pierwszej części waszego zadania.

Moi klienci mogą liczyć na wsparcie w zakresie konsultacji związanych z ich szkodą.

Temat rzeka i omówiliśmy dzisiaj tylko małą część procesu jakim jest zgłoszenie szkody.

Na pewno przyjdzie czas na opisanie samej likwidacji oraz decyzji odszkodowawczej.

Mam nadziej ze uspokoiłem was i pierwsza szkoda będzie przez was zlikwidowana znacznie prościej.

Za inspiracje do tego filmu dziękuję Lidce która likwidowała swoją szkodę na pojeździe i prowadziliśmy w tym zakresie dłuższe rozmowy oraz Kamilowi który od strony Towarzystwa Ubezpieczeń pomógł mi doprecyzować zagadnienia od strony technicznej.

Zainteresowałem Cię, poczytaj więcej: http://ubezpieczeniadlafirm.pl/

 

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zadzwoń